Zeď nářků

...12131415161718...
141

Na náměstí Karlově

Hrabosh (Lamy na Varanech) 8.9.2008 v 11:19
tentokrát s formátováním:

2Síba: koukám že orgové sice rádi používají texty Visacího zámku, avšak je sami neznají. A proto je vyvede z rovnováhy když se na konci e-mailu o úryvcích textu kompozice Dopravní značky od Visacího zámku vyskytne úryvek textu kompozice "":http://www.visaci.cz/sv/texter/zamkomanie-na-namesti-karlove od Visacího zámku.

Co se vzdáleného člena týče- Lamy ho záměrně používají, nebo přinejmenším vždy uvažují o využití. Tentokrát jsme tuto taktickou možnost měli od začátku zakázanou. Nebo vlastně ne?

Pravidla v zásadě mohou být dvojí- opravdu jednoduchá a s dovětkem hrajte fair (anglosaský právní systém; co není zakázáno je povoleno). Nebo se mohou snažit postihnout všechny aspekty hry (Evropský právní systém; co není povoleno je zakázáno; pravidla se snaží postihnout všechny herní situace). Pravidla Svíček na mě působila spíše jako druhý případ (např. explicitní zákaz dělení a haluzení). Ale ve svém znění nebyla-až-tak-úplně-dokonalá a měl jsem potřebu na to poukázat a ukázat v čem a proč (a proč by ta pravidla měla být jednodušší).

polská vlajka: byl takový problém udělat šifru takovou aby MĚLA poměr stran jako má originál (hezký potvrzovací prvek)? Pravítko potřeba nebylo, přepočítali jsme čtverečky. Žádná vlajka nemá poměr stran 3:5; obvyklý poměr je 2:3 a tuto informaci nosím v hlavě.
142

Hraboshovi

Pachatel Tomas 8.9.2008 v 12:39
Máš pravdu. Rádi používáme texty, které známe, a tenhle neznáme. Nenaděláš nic.

Vzdálený člen tak, jak byl doufám vždy všemi (včetně tebe) chápán, tedy jako někdo, kdo sedí doma a dostává od lidí v lese zadání, je prvek, který podle nás představuje pro družstvo spíše pokažení hry, takže jsme předpokládali, že půjde o jev zcela okrajový, zejména v případě nouze, a nemusíme se tedy o něm v pravidlech speciálně rozepisovat. Jak s takovým členem nakládat, nám bylo jasné od počátku. Pravidlo o zákazu opouštění Turniketu po dobu dobíjení se na něj nevztahuje, neboť jsme považovali za zjevně pochopitelné, že je namířeno proti výletům po okolí Turniketu a nikoli proti pokračování ve hře družstev, kterým jeden člen sedí dejme tomu v Praze. Takže pak nelze jinak, než považovat teorii o tom, že vzdáleného člena vytvoříme, tak, že se na dohled od Turniketu schová za bukem, za drzou provokaci.

Nebyl problém udělat šifru s polským křížem tak, aby rozměrově odpovídala předpisovým rozměrům polské vlajky. Problém byl, že by taková úprava podle nás udělala více škody než užitku. Předpisový rozměr polské vlajky totiž považujeme za údaj, který kromě tebe nikdo další z hráčů nezná, a i kdyby znal, tak předpisový rozměr vlajek se vesměs používá jen u oficialit a běžnému uživateli symbolů je celkem ukradený a používá poměr jaký ho napadne. Naproti tomu pokřivení čtverečků do obdélníčků, aby celá tabulka dodržovala požadovaný poměr stran, je věc, které si každý hned všimne, a oprávněně se bude ptát proč, aniž by nalezl odpověď.
143

Vladanovi

Pachatel Tomas 8.9.2008 v 11:52
Na to jsem se právě ptal. Jak pasuje "pivo" na první čtyři indicie?
144

k rýpavé poznámce

Pachatel Tomas 8.9.2008 v 11:51
Všechny šifry na všech Svíčkách byly a budou (předpokládám) vždy luštitelné i bez Sirek. Sirky nejsou koncipovány jako Bednářské listy, v nichž jsou informace nezbytné k luštění. Sirky mají v zásadě 2 účely. Jednak nasměrovat hráče správným směrem v závěru domácí přípravy a jednak jim poskytnout téma k zamyšlení a novému přečtení ve chvíli, kdy ve hře nevědí.
145

Komunikace

Pachatel Jirka 8.9.2008 v 10:12
Já souhlasím s Alešem. Komunikaci omezit na počasí a maximálně informaci o poloze. Zkazit si dobrý pocit z luštění jde velmi snadno a vrátit už to nejde.
146

Haluzení

Pachatel Jirka 8.9.2008 v 10:06
Hanka, Tomáš: V zásadě máte pravdu, proto jsme v žádném případě neuvažovali o diskvalifikacích a pranýř tu taky nějak nevidím. Ale myslím si, že falešné šifry přispěly k provětrání problému haluzení a snad alespoň pár týmům pomůžou v souboji s vlastním svědomím. "Tvrdé" haluzení je (věřím) okrajový jev a téměř nestojí za to se s ním zabývat - tým který nemá problém nekompromisně porušovat pravidla nemá důvod na šifrovačku jezdit, nic tím nezíská.
P.S.: Myslím, že vysvětlovat jaký je rozdíl mezi nedoluštěním a zoufalým hádáním není potřeba. Ve většině případů je to dost jasné (když se člověk dokáže oprostit od toho zákysového zoufalství)
147

To: Tomáš (OT)

Hanka (Čumák) 8.9.2008 v 09:39
My jsme šli ke studánce protože nám to nejvíce z okolních možných míst sedělo na to, co jsme z šifry 2 vyčetli, tj. substituce, 18 písmen, z toho 3 dvojice a aspoň 4 asi áčka nebo éčka, luštili jsme nadohled Velryby. Kdybych nebyla hlava dubová a vzpomněla si na otrávenýho, možná bychom správnou tajenku vymysleli, neboť i nás trklo, že zákaz vstupu bude možná na vávrovu skálu. Ovšem ani toto by nebylo vyřešení šifry pomocí těch zpropadených římských čísel.

Jinak já osobně bych souzení taky neriskovala, ona spravedlnost stejně neexistuje a navíc nejsem bez viny že :-)
148

Haluzení

Tomáš (OT) 8.9.2008 v 01:34
Úplná obrana proti haluzení neexistuje, pokud nesedí na každém stanovišti kontrolující org. Zvolený způsob kontroly mi až tak nevadí, ale už jsem někde psal, že není důsledný. Jak píše Vladan, byla Vávrova skála naší první volbou, u níž mohl sedět dovětek k řešení.

Ke Studánce navíc mohli jít jen týmy, které luštily úplně mimo Velrybu, kde šlo zpozorovat pohyby konkurenčních týmů (samozřejmě že náhodně - jak jinak), které někam odcházejí. A přitom se v co_je_ok píše: "Zastavit svůj plánovaný postup na základě náhodně zpozorovaného pohybu konkurenčních hráčů JE OK".

Trochu mi tak připadá pranýřování (či dokonce vyhrožování diskvalifikací) nevhodné. A to především za situace, kdy nelze vyloučit (skoro bych si na to vsadil), že skuteční haluzáři na trojku došli i bez penalizace.

Ostatně - stačí si přečíst další pravidlo z co_je_ok: "Postup ve hře na základě neúplně dořešeného zadání JE OK". Jistě - jsme u té šedé, která je někde mezi černou a bílou. Orgové zde jistě měli nepochybně na mysli postup třeba u pětky, kdy je odhalen princip a ze 36 synonym chybí poslední dvě. Ale tak jasné to většinou není. Hranici většina týmů intuitivně pozná, ale netroufnul bych si dělat soudce.
149

re: rypava

Gimli2 (Trosecnici) 7.9.2008 v 23:55
2ondra: Ja si myslim, ze mezitymova diskuze klidne muze byt, bude-li strikne mimo sifrovaci tema, nebo pokud k sifram, tak maximalne o tech ze stanoviste A, jsem-li uz na ceste z B na C. Ale osobne bych se jim vetsinou radeji vyhybal. Ona i nicnerikajici vzpominka na sifry z her davno minulych muze druhou stranu nakopnout a zkazit tak zabavu a poteseni.
150

PIVO

Vladan (OT) 7.9.2008 v 23:38
Zatimco ostatni sledovali indicie, zkousel jsem bigramy. PI k sobe nadherne pasovalo. Hanka nadhodila, ze se ke vsemu z prvnich 4 indicii pivo hodi. ... Ja na asociace moc nejsem, tak jsme vyrazili. Nastesti v te dobe vyvesili KRIZE. To se mi vubec nezdalo a jen jsem resili, zda nechame na stanovisti pouze Smudlu, nebo zustaneme dva. Zvolili jsme horsi variantu.
...12131415161718...