Zeď nářků

...32333435363738...
341

Tomáš 10.7.2009 v 10:44

Otázka, na níž odpovídám, byla první nadepsaná „dotaz“, položil ji Honza z abpopy v 01:26 a zněla: „Je podstatné, že součet horiz. a vert. rozměru oblasti 20×6 odpovídá počtu písmen v abecedě?“ A to je. Takže druhá otázka?

342

toto není dotaz

Ivo C. 10.7.2009 v 10:44

To luštitelé: pak by se dal každý horizontální směr (bez ohledu na směr) chápat jako konkrétní souhláska a každý vertikální směr (bez ohledu na směr) jako samohláska. Nebo celý segment jako určité bludiště v abecedě, kde konkrétní průchod tímto bludištěm (tj. jedním segmentem 20×6) dá jednu konkrétní hlásku. Vstupní a závěrečné písmeno pak mohou být základním „nastavením“ – vstup do prvního segmentu má hodnotu T, výstup na konci hodnotu C. Možná…:)

343

Ivo C. 10.7.2009 v 10:36

To Tomáš: prosím o přesnější odpověď – tj. odpověď na zadanou otázku. Ta zněla: „je podstatne, ze rozmery souvisi s poctem souhlasek a samohlasek?“ Což je přeci jen mírně jiná otázka než „je podstatné, že součet rozměrů je 26?“ Dík.

344

SJVZ - odpověď

Tomáš 10.7.2009 v 09:29

Ano, je podstatné, že součet rozměrů je 26. Vzhledem k tomu, že včera dotaz nepadl, zodpovíme dnes ještě jeden.

345

aktualizace

Vladan (OT) 10.7.2009 v 08:57

Tak jsem http://kti.mff.cuni.cz/~maj/sjvz.pdf obarvil, aby byly jasne smery. Lepe to uz nezvisualizuji.

Souhlasim s otazkou, zda je podstatne, ze rozmery souvisi s poctem souhlasek a samohlasek.

346

SJVZ

Bob (LK) 10.7.2009 v 08:13

Já bych souhlasil s Honzovým dotazem na souvislost rozměru oblasti a počtu písmen v abecedě. Moc si od toho neslibuji, ale napadne to asi každého, tak ať máme jasno.

Mimochodem včera přece jen dotaz splňující kritéria padl. Položil ho Ivo v 9.7.2009 v 14:35, tedy už před vyhlášením možnosti pokládat dotazy. Byl by to ten o nápovědě v názvu.

347

SJVZ - dotaz

Honza (abpopa) 10.7.2009 v 01:26

Navrhuji následující dotaz: Je podstatné, že součet horiz. a vert. rozměru oblasti 20×6 odpovídá počtu písmen v abecedě?

348

SJVZ

Honza (abpopa) 10.7.2009 v 01:22

Tady je moje troška do mlýna: „sjvz_obarvene_v4­.png“:http://nlp.fi.muni.cz/…rvene_v4.png

  • S rozdělením na oblasti 20×6 rozhodně souhlasím. Na mém obrázku jsou vyznačené bílými čarami. Je vidět, že žluté úseky jsou v oblastech na stejných pozicích.
  • 20+6=26 se dost nabízí. Navíc v abecedě je 20 souhlásek a 6 samohlásek.
  • Celé je to poskládané ze žlutých úseků, které jsou od sebe oddělené vždy jedním z pěti jiných úseků (na obrázku červená, růžová, zelená, světle a tmavě modrá).
  • Občas se to přeruší vertikálním přechodem dolů (černě).
  • Kdybychom x-ovou osu popsali souhláskami a začali od T, pak poslední bude C. (To ale může klidně být náhoda.)
349

Toto není dotaz

Bob (LK) 10.7.2009 v 00:15

No zdá se, že včerejší dotaz nám propadl. Co třeba otázka: Pokud bych místo původního zadání obdržel torus se zakreslenou trasou (bez možnosti poznat kolikrát a v jakém pořadí byly jednotlivé úseky procházeny), považujete takové zadání za snadněji řešitelné než zadání původní? Trochu komplikované, ale odpověď ano by dost pomohla. Případně jiná otázka která zjistí, zda je důležitý průběh trasy nebo až výsledný tvar.

350

dodatek

Ivo C. 9.7.2009 v 23:49

To orgové: vzhledem k uvození předchozí reakce je doufám jasné, že to nebyly dotazy na Vás. Zatím:)

...32333435363738...